Building our resilience and collaboration spirit

Building our resilience and collaboration spirit
Building our resilience and collaboration spiritPicture:ED-Ed - Animation by Sarah Saidan)

The end....

Το πρόγραμμα "Building our resilience and our collaboration spirit" σπουδαία εμπειρία για τη σχολική κοινότητα του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας εμπλέκοντας εκπαιδευτικούς, αλλά και την πλειοψηφία των μαθητών. Κατά τη διάρκεια των δράσεων στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές είχαν ενεργό ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία με πρωταγωνιστές τους ίδιους χωρίς την ανάμειξη των οποίων δε θα μπορούσε να ολοκληρωθεί καμία δραστηριότητα και άρα κανένας μαθησιακός στόχος. 
 Το παραγόμενο εκπαιδευτικό υλικό μπορεί να ενταχθεί αυτούσια σε κάθε είδος ψηφιακού ή όχι εκπαιδευτικού υλικού (σχέδια μαθημάτων, φύλλα εργασίας κλπ), να επιλεγούν/αποκοπούν επιμέρους περιοχές και τμήματά τους για κάθε είδους εκπαιδευτική δραστηριότητα και να αποτελέσουν καλές πρακτικές για την εκπαιδευτική κοινότητα.
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί κατέθεσαν τη δική τους οπτική και ευχές και μέσα από ένα στολίδι-δικαίωμα την περίοδο των Χριστουγέννων.  Το αποτύπωμα μας, εκφράζει την ταυτότητά μας και οι μαθητές αποτύπωσαν τη δική τους ταυτότητα και τις ευχές τους για έναν κόσμο με περισσότερα δικαιώματα.  "Πες το με ένα δικαίωμα".
 



Το δεύτερο βήμα ήταν οι μαθητές να αναλάβουν δράση και να συγκεντρώσουν τρόφιμα για το "Κοινωνικό παντοπωλείο" και άλλα είδη πρώτης ανάγκης.








Κλείνοντας θα πρέπει να επισημανθούν τα εξής:
Η ένταξη θεμάτων σε πλαίσιο πραγματικών καταστάσεων (situated learning) διευκόλυνε την κατανόησή τους από τους μαθητές, κινητοποίησε το ενδιαφέρον τους και δρομολόγησε διαδικασίες ενεργούς μάθησης. 
Επιτεύχθηκε εσωτερική δικτύωση, δικτύωση με τους γονείς, την τοπική κοινωνία, φορείς, σχολεία και τους εκπαιδευτικούς. Το σχολείο «άνοιξε» τις πόρτες του στην τοπική κοινωνία και αυτή το αγκάλιασε.
Ενισχύθηκε η συνεργατική κουλτούρα με τη δημιουργία γνώσης μέσω των ηλεκτρονικών μορφών αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας και την ανάδειξη των τρόπων που αναπαρίσταται η γνώση μέσων των Τ.Π.Ε.
Επιτεύχθηκε η απόκτηση ενιαίου συνόλου γνώσεων και δεξιοτήτων από τους μαθητές και η καλλιέργεια ολιστικής αντίληψης με συσχετισμούς και διαθεματικές προεκτάσεις (θεολογία, νομική, τεχνολογία, λογοτεχνία, ξένες γλώσσες). 
Αναδείχτηκαν θέματα καθολικής και οικουμενικής σημασίας για όλα τα παιδιά (αίσθηση δικαίου, απονομή δικαιοσύνης, συνεργασία, ηθική ανταμοιβή, κοινωνική αλληλεγγύη).
Επιτεύχθηκε με αυτόν τον τρόπο μία ουσιαστική προσέγγιση της ιστορικής, θρησκευτικής, γεωγραφικής και πολιτισμικής φυσιογνωμίας της Ευρώπης και μία ουσιαστική επαφ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου